Wandelen om af te vallen

Powerwalking: snel wandelen om af te vallen

Wanneer u beslist om uw leefstijl aan te passen neemt Kleur je Voeding naast voedingsadvies ook bewegingsadvies op in het behandeltraject. Beweging ondersteunt een gezond gewicht. Sommige mensen hebben niets met bewegen en sport, maar vinden toch dat zij iets zouden moeten ondernemen. Voor die doelgroep organiseert Kleur je Voeding elke week een uurtje snel wandelen om af te vallen onder de naam: Powerwalking: Lopen met pit! Een stimulans om gewichtsverlies te ondersteunen en plezier te beleven aan beweging.

Hoe lang moet ik wandelen om af te vallen?

Hoe meer beweging hoe beter. Wandelen is een van de makkelijkste manieren van bewegen. Bijna iedereen kan het. Ieder op een eigen tempo. Juist daarom is het bij uitstek een vorm van bewegen die kan helpen als je af wilt vallen. Wandelen is makkelijk vol te houden en goed in te passen in het dagelijkse leven.

 

Hoeveel calorieën kan ik verbranden met wandelen om af te vallen?

Een persoon van 70 kg kan ongeveer 60 calorieën per gelopen kilometer verbranden bij een tempo van 5 km/uur Op het moment dat u stevig doorloopt en rond de 7 km per uur wandelt, verbrandt u bijna 90 kcal per gelopen kilometer. Wie zwaarder is verbrand iets meer. Ben je lichter dan iets minder.

Het bewegingsadvies volgens de richtlijnen van de Gezondheidsraad 2017 is als volgt:

Jongeren 4 t/m 18 jaar

  • Doe minstens 1 uur per dag matige of zwaar intensieve inspanning
  • Doe minstens 3x per week spier- en botversterkende activiteiten
  • Voorkom veel stilzitten

Volwassenen en ouderen

  • Doe minstens 150 minuten per week matige of zwaar intensieve inspanning, verspreid over diverse dagen
  • Doe minstens 2x per week spier- en botversterkende activiteiten (voor ouderen inclusief balansoefeningen)
  • Voorkom veel stilzitten

 

Zet dit bewegingsadvies u aan om ook actie te ondernemen?

Elke donderdagavond van 19.45 – 20.45 uur kunt u snel wandelen om af te vallen.

Meld u nu aan om mee te doen!

Reageren is niet mogelijk